Om Memnon IF

Memnons idrottsförening bygger på Erik Tedgårds värderingar om kärlek, kamratskap och glädjefyllt idrottande. För oss i föreningen handlar idrott om att ha roligt. Det kretsar då inte speciellt mycket kring prestation eller resultat, utan snarare om att mötas i något som vi verkligen tycker om. På så vis vill vi att idrotten ska vara en plats för kärlek, kamratskap och glädje.

Om Erik

Sommaren 2011 dog Erik Tedgård i en tragisk olycka. När han togs ifrån oss gjorde han det som vän, bror, partner och son. Tomrummet efter honom är obeskrivligt, och kommer aldrig kunna fyllas helt igen. Men genom att mötas i tomrummet kan vi ändå minnas och dela våra erfarenheter – och blir då ett sätt för oss att hålla honom nära. Idrott var en viktig del av Eriks liv och han älskade att tävla i alla dess former; allt från seriösa innebandymatcher till mindre seriösa vattendrickartävlingar. Genom att träffas i glädjefyllt idrottande gör vi sådant som vi verkligen tycker om, samtidigt som vi gör det på Eriks villkor.